EMİRDAĞ TÜRKÜLERİ ve FİKRET AKIN Halk türkülerini okuyan, derleyen ya da koro çalışmaları yapanlarda olması gereken en önemli

EMİRDAĞ TÜRKÜLERİ ve FİKRET AKIN
        Halk türkülerini okuyan, derleyen ya da koro çalışmaları yapanlarda olması gereken en önemli özellik Türk halk edebiyatı konusunda engin bir kültüre sahip olmaları gerektiğidir. Türkçe bilgisi ve şiir estetiği konusunda yeterli donanıma sahip değilseniz birçok yanlışın kökleşmesine aracı olursunuz.
        Son otuz yılda internetin günlük hayatın bir parçası olması ile yörenin düğün çalgıcıları türküleri kafasına göre çalıp okumaya başladılar. Türkü düğünde kalsa neyse internette de paylaşılınca yanlışlar ayrık otu gibi çoğalmaya başladı.
        Fikret Akın  Emirdağ kültürü ve özellikle türküleri konusunda donanımlı bir isim. Yöre türkülerini okumakla yetinmeyip bir süzgeçten geçiriyor ve birçoğınu da düzeltiyor. Şiir zevki olduğu için de güzelliklerin farkında. Şimdi kendisinin bir anısını paylaşıyorum:
        "Yil 1977 nin mart ayı İstanbul Atatürk Eğitim enstitüsü nde çalışıyorum 
        Öğretim üyeleri odasında Türk halk edebiyatı hocası Prof dr Ahmet Ateş ustadimla Emirdağ türküleri üzerine sohbet ediyoruz Elimi kulağa atıp meşhur anonim gaba havalarımızdan, ezgisiyle birlikte birini havalandırdım:

        Yesili guşanmiş alın üstüne 
        Tereyağı sürmüş balın üstüne 
        Eğer yarim geçtiğini bilseydim 
        Gülyağı dökerdim yolun üstüne 

        Ahmet Ateş "Bir daha oku" dedi.
        Bir daha okudum
        Odada en az 80 kişi vardı Sonra ayağa kalkıp
"Hanımlar beyler ben bu kadar senelik halk edebiyatı hocası olarak bu kadar güçlü bir dörtlüge ilk defa rastlıyorum ve bu  anonim Emirdağ dörtlügunu en güçlü halk edebiyatı verisi ilan ediyorum" dedi.
        Güzelliklerin farkında olmak ve bu farkındalık ile derlemek, okumak çok önemli.
        Alper Aksoy